Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів – членів наукового товариства «УМКА» є одним із провідних заходів у комунальному закладі “Навчально-виховне об’єднання № 25 “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, природничо-математичний ліцей, центр позашкільного виховання “Ліра” Кіровоградської міської ради Кіровоградської області”.

Конкурс проводиться з метою духовного, творчого, інтелектуального розвитку дітей країни, виховання їх у дусі патріотизму і демократичних цінностей, створення умов для формування інтелектуального потенціалу нації. Основними завданнями конкурсу є виявлення і підтримка обдарованих дітей, залучення інтелектуально й творчо обдарованої учнівської молоді до науково-дослідницької та експериментальної роботи, формування активної громадянської позиції учнів, виховання в них самостійності, наполегливості, уміння формувати й обстоювати власну думку.

Відповідно до плану роботи з обдарованою молоддю 16 квітня 2019 року був проведений конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів НТУ «УМКА».
У конкурсі-захисті взяли участь 187 учнів 9-10 класів, відповідно до Умов проведення конкурсу-захисту науково-дослідницьких 121 роботу учнів-членів наукового товариства.

На розгляд журі було подана така кількість науково-дослідницьких робіт учнів-членів НТУ «УМКА»:
на відділення: фізико – математичних наук – 42 (55 учнів);
природничих наук – 16 (17 учнів);
суспільних та гуманітарних наук – 59 (67 учнів).
П’ять груп учнів та вчителів працювали на такими STEM – проектами: “Електротранспорт” (9 учнів), “Історії ціКАВІ та надзвиЧАЙні” (15 учнів), «Метаморфози» (5 учнів), «Пластик в нашому житті: користь чи шкода» (6 учнів), “Мандрівники в часі” (9 учнів). Вище перелічені роботи були представлені командами учнів і вчителів на пленарному засіданні конференції НТУ «УМКА» у вигляді презентацій. Були організовані виставки, майстер-класи та дослідницькі практикуми.

Журі конкурсу-захисту відзначило достатньо широкий спектр наукової тематики робіт, задовільний рівень їх захисту та актуальність переважної більшості науково-дослідницьких робіт. Слід також відмітити і те, що якість підготовки учнів та захист ними творчих робіт, порівняно з минулим навчальним роком, не знижено.

Під час захисту члени журі оцінювали аргументацію вибору та розкриття теми дослідження з урахуванням власного вкладу дослідника, чіткість, логічність, лаконічність викладу матеріалу з теми дослідження, повноту, вичерпність відповідей, культуру мовлення, доцільність, якість і вміння використовувати наочні матеріали та технічні засоби.
За результатами оцінки науково-дослідницьких робіт, що відбувся 4 грудня 2019 року визначено переможців І етапу та вирішено, що на ІІ (обласний) етап конкурсу – захисту будуть направлені 3 роботи:
- робота учениці 9-Б класу Довбиш Єви;
- робота учня 10-А класу Куделі Олександра;
- робота учениці 9-Б класу Чікіріс Аліни.
Бажаємо успіхів і подальшої перемоги!