
Кісельова Анна
м.Кропивницький
Захоплення:
– правознавство,
– історія,
– література.
Живучи в світі цифрових технологій, ми повинні мати цифрову грамотність, щоб бути успішними в епоху штучного інтелекту. Знання того, як штучний інтелект обробляє дані та генерує результати, дозволяє нам критично мислити про результати, які забезпечують системи ШІ. Використання штучного інтелекту для розвитку, а не для гальмування критичного мислення має бути вибором кожної сучасної людини. бути етичними користувачами технологій і потенційними творцями, які віддають перевагу чесності, підзвітності та прозорості.
Використання інструментів штучного інтелекту в освіті може стати потужним засобом для покращення навчання та розвитку креативності. Політика відповідального використання ґрунтується на принципах академічної доброчесності та має бути викладена в чітких правилах щодо етичного та ефективного використання ШІ в навчальній роботі. Ці правила мають допомагати учням використовувати ШІ відповідально та етично, сприяючи безпечному та продуктивному навчальному середовищу. Дотримуючись цих рекомендацій, учні зможуть використовувати можливості ШІ для покращення свого освітнього рівня, зберігаючи при цьому академічну доброчесність.
В своєму дослідженні правової бази використання штучного інтелекту в освіті я проаналізувала наукову літератеру та чинну законодавчу базу, а також промоніторила правила академічної доброчесності провідних навчальних закладів світу. На основі виявлених прикладів та рекомендацій було складено правила використання штучного інтелекту для здобувачів освіти нашого ліцею.
Визнання суспільного впливу штучного інтелекту, зокрема з етичними міркуваннями та упередженнями, є важливим. Тому ми запрошуємо вас взяти участь в обговоренні ролі штучного інтелекту в освіті та висловити свої погляди та занепокоєння, щоб разом ми змогли перетворити свої ідеї на чинні правила.
Доповнення до правил академічної доброчесності по використанню штучного інтернету для здобувачів освіти
Зображення створене за допомогою ШІ «DALL·E»
- використовувати на різних етапах роботи. Водночас ШІ повинен бути “другим пілотом” для посилення творчого потенціалу людини, а не для повної заміни. Користувач відповідає за забезпечення людського контролю та оцінювання вмісту, створеного ШІ. Необхідно вказати систему ШІ, за допомогою якої був згенерований контент, дати генерації та промпту, який використовували для генерації контенту.
- використання інструментів штучного інтелекту для створення відповідей, історій, есе чи інших публікацій та/або виконання завдань без відповідного цитування є плагіатом.
Учні повинні:
- мати уявлення, як штучний інтелект обробляє дані та генерує результати, знати про галюцінації та упередженість штучного інтелекту, критично оцінювати отриману інформацію та приймати зважені рішення перед тим, як ділитися результатами або оприлюднювати їх в класі або в академічній роботі. Учні не повинні покладатися виключно на контент, створений ШІ, без перевірки фактів і оцінки результатів. Зрештою, користувач-людина вирішує, як використовувати інформацію, згенеровану ШІ
- використовувати штучний інтелект для розвитку, а не для гальмування критичного мислення. ШІ має допомагати (а не замінювати) прийняття рішень, творчість, навчання, розвиток, зростання та продуктивність.
- використовувати інструменти штучного інтелекту в якості особистого репетитора або товариша для підготовки до оцінювання. Коли учні складають іспити чи академічні роботи, вчитель має на власний розсуд вирішувати, чи використовувати інструменти ШІ, і має чітко зазначити, чи дозволено це.
- використовувати для початкового мозкового штурму, створення структури та генерування ідей для покращення роботи. В інформаційному продукті, створеному в результаті виконання завдання, не повинно бути вмісту, згенерованого ШІ. Необхідно вказати, що використовувався ШІ.
- застосовувати для редагування створеного людиною вмісту. ШІ можна використати для покращення якості інформаційних продуктів, створених у результаті виконання завдання. ШІ не можна використовувати для створення нового вмісту. Необхідно вказати, що використовувався ШІ.
- використовувати, як інструмент для виконання завдання, відповідно до вказівок учителя. Цей рівень вимагає критичної взаємодії з контентом, створеним ШІ, та оцінювання його результатів. Користувач відповідає за забезпечення людського контролю та оцінювання вмісту, створеного ШІ. Необхідно вказати систему ШІ, за допомогою якої був згенерований контент, дати генерації та промпту, який використовували для генерації контенту.
Заборонено:
- використовувати інструменти ШІ для створення оманливого або неприйнятного контенту, використовувати чиюсь зовнішність без дозволу або завдавати шкоди людям для цілеспрямованого створення дезінформації або спотворення даних з метою заподіяння шкоди або залякування груп чи окремих осіб.
- вводити особисті, конфіденційні або секретні дані в будь-яку систему штучного інтелекту без попереднього дозволу батьків або опікунів, включно з будь-якими даними, пов’язаними з навчальними записами учнів. Використання штучного інтелекту з конфіденційною особистою інформацією інших людей.
- використання штучного інтелекту для виконання завдання таким чином, щоб представляти завдання як власну роботу.
Правила використання ШІ в навчальному процесі
Не довіряйте сліпо відповідям штучного інтелекту, якщо він дає вам факт або цифру. Пам’ятайте, що ви несете відповідальність за точність інформації, яку використовуєте у своїй роботі, навіть якщо вона надходить від ШІ.
Неправильне або зловмисне використання інструментів штучного інтелекту може призвести до дисциплінарної відповідальності.