
Єршова Анастасія Андріївна, учениця 8 класу комунального закладу «Центральноукраїнський науковий ліцей-інтернат Кіровоградської обласної ради»
Наукові керівники: Шеремет Павло Миколайович, вчитель географії комунального закладу «Центральноукраїнський науковий ліцей-інтернат Кіровоградської обласної ради», кандидат педагогічних наук;
Самойленко Аліса Олександрівна, вчитель географії комунального закладу «Центральноукраїнський науковий ліцей-інтернат Кіровоградської обласної ради»
Дослідження негативних наслідків залучення в сільськогосподарське використання ерозійних форм рельєфу засобами сервісу Google Earth
Дослідницьку роботу присвячено проблемі моніторингу деградації ґрунтового покриву внаслідок залучення в сільськогосподарське використання ерозійних форм рельєфу засобами дистанційного зондування Землі. Зараз багато негативних явищ у природі відбуваються і кожен може за ними спостерігати, оцінювати наслідки, прогнозувати їх розвиток. Ще десяток років тому, багато інформації від нас приховували. І мали уяву лише про ті події, про які розповідали в новинах або писали у ЗМІ. Наразі, маємо широкі можливості у пошуку достовірної інформації.
Особлива увага в роботі присвячена утворенню і поширенню ерозійних форм рельєфу як географічна складова та спостереження їх розвитку в часі за допомогою Google Earth та друкованих картографічних джерел.
Здійснено порівняльний аналіз зображень космічної зйомки території біля м. Кропивницький та друкованих відомих картографічних джерел.
Прослідковано тенденції до зміни обрисів ерозійної форми рельєфу, що підтверджують негативний прояв людського втручання у природні ландшафти.
Особлива увага присвячена тим ерозійним процесам, які поглиблюються внаслідок активної людської діяльності. Та як, дистанційне зондування поверхні Землі дає можливість її прослідкувати.
Опрацьований ресурс Google Earth та здійсненні зйомки території для підтвердження існування негативних процесів.
Ключові поняття: ландшафти, ерозія, ерозійні форми рельєфу, дистанційне зондування Землі, геоінформаційні системи.