
Кармазін Дар’я Богданівна, учениця 10 класу Златопільської гімназії м.Новомиргорода Новомиргородської районної ради Кіровоградської області
Наукові керівники: Миргородська Олена Леонідівна, доцент кафедри менеджменту, економіки, та туризму Льотної академії Національного авіаційного університету, кандидат педагогічних наук, доцент
Гончарова Вікторія Анатоліївна, вчитель географії Златопільської гімназії м. Новомиргорода Новомиргородської районної ради Кіровоградської області
Регіональний аспект зовнішнього незалежного оцінювання із природничо-географічних дисциплін (на прикладі Новомиргородського району Кіровоградської області)
Дослідницьку роботу присвячено з’ясуванню регіональних особливостей зовнішнього незалежного оцінювання з природничо-географічних дисциплін у Новомиргородському районі Кіровоградської області.
Інтеграція України до європейського та світового освітнього простору вимагає удосконалення системи загальної середньої освіти та підвищення рівня сформованості базових компетенцій майбутніх абітурієнтів, які визначаються під час випускних іспитів у школах та під час вступних іспитів до закладів вищої освіти. Сьогодні ці два процеси об’єднані процедурою зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО). Тому вважаємо тему нашої роботи актуальною.
На основі аналізу доступних джерел інформації уточнено поняття «зовнішнє незалежне оцінювання», виявлено позитивні риси та недоліки ЗНО, з’ясовано особливості впровадження цієї процедури в різних країнах світу та в Україні.
На основі аналізу кількісних та якісних показників, виявлено регіональні особливості застосування ЗНО з природничо-географічних дисциплін у Новомиргородського району Кіровоградської області. Доведено, що якісні показники результатів у адміністративному районі принципово не відрізнялись від показників по Кіровоградській області, а іноді були навіть кращими. У порівнянні із результатами по Україні – якісні результати ЗНО були гіршими. Результати аналізу фактичних даних візуалізовано особисто автором у вигляді графіків та діаграм.
На основі проведеного аналізу якісних показників ЗНО з природничо-географічних дисциплін та досвіду проведення такої процедури в різних країнах світу сформульовано пропозиції щодо покращення існуючої ситуації.
Ключові слова: зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО), регіональні особливості, Новомиргородський район, адміністративний район, природничо-географічні дисципліни, заклад вищої освіти.