
Мнека Максим Віталійович, учень 9 класу гімназії №9 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області
Наукові керівники:
Манойлова Ольга Миколаївна, кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри української та зарубіжної літератури Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка;
Тіхоненко Світлана Олегівна, вчитель зарубіжної літератури гімназії №9 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області
Художній світ роману «Замок» Франца Кафки: структура і поетика
Студіювання присвячено глибокому та цілісному аналізу поетики художнього світу роману «Замок» Ф. Кафки та основних структур тексту.
Творчість Франца Кафки, якого по праву називають найпарадоксальнішою фігурою доби модернізму, без перебільшення, стала етапом розвитку художньої традиції цілої епохи. Проза письменника відмічена появою нової проблематики та нового героя, багатством стилістичних засобів. Творчість Ф. Кафки дуже важко систематизувати та дати остаточні відповіді на поставлені автором питання, особливу увагу у дослідників викликає роман «Замок». Ми у нашому проєкті здійснили спробу дослідити основні рівні художнього світу твору та розкрити множинність смислів, закодованих у тексті. У нашому студіюванні ми намагалися сприйняти всі грані художнього методу австрійського письменника, як єдине нерозривне ціле.
У нашій науковій розвідці ми намагалися осягнути характер відносин людини із життям, Богом, владою, іронічно-трагічну приреченість спроб людини подолати свою самотність і відчуженість від інших.
Ключові слова. Франц Кафка, художній світ, структури, рівні тексту, художній хронотоп, екзестенціали, абсурд, антиутопія