
Грек Сніжана Петрівна, учениця 10 класу Панчівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новомиргородської районної ради Кіровоградської області, вихованка Новомиргородського міського центру дитячої та юнацької творчості Новомиргородської міської ради
Наукові керівники: Кириченко Олена Іванівна, доцент кафедри образотворчого мистецтва та дизайну Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, кандидат мистецтвознавства;
Добровольська Ольга Вікторівна, керівник гуртка «Мистецтвознавство» Новомиргородського міського центру дитячої та юнацької творчості Новомиргородської міської ради
Специфіка художньої мови живопису Михайла Надєждіна (м. Кропивницький)
Дослідницьку роботу присвячено виявленню художньо-естетичних орієнтирів у творчості Михайла Володимировича Надєждіна в контексті новітніх спрямувань українського мистецтва, визначенню тематичних та стилістичних особливостей, жанрової і стильової специфіки та їх відображення в художній мові його живопису.
У ході дослідження було охарактеризовано культурно-мистецький рух «шістдесятництва», його ідейно-художні засади та естетичні особливості. Розглянуто суспільні та мистецькі процеси, що сприяли зародженню українського андеграунду.
Шляхом аналізу мистецтвознавчих та культурологічних праць, а також у процесі проведення інтерв’ю, бесід, опитування та спостережень було визначено особливості тематичного комплексу та специфіку художньої мови творчого доробку Михайла Надєждіна. Розглянуто соціальні та біографічні умови формування творчої особистості митця у нерозривному зв’язку з рухом нонконформізму.
Висвітлено вплив умов здобування фахової освіти та мистецького оточення на формування ідейно-естетичних орієнтирів художника, вплив на його манеру художньої техніки іконопису, колоритної системи митців доби Ренесансу, формальних відкриттів модерну та світового авангарду.
На основі детального аналізу творчого арсеналу митця осмислено високохудожню значущість колористичних, формотворчих та філософських пошуків автора. Висвітлено результати творчих пошуків й живописних експериментів майстра у створенні серій робіт, що вдосконалюються та переосмислюються впродовж творчої діяльності.
Ключові слова: український сучасний живопис, андеграунд, нонконформізм, художній образ, колорит, алюзії, художня мова.