Філіпенко Дар’я Ігорівна, учениця 10 класу комунального закладу «Бобринецький ліцей №1» Бобринецької міської ради Кіровоградської області
Наукові керівники: Краснощок Інна Петрівна, доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, кандидат педагогічних наук;
Бібік Наталія Станіславівна, вчитель історії комунального закладу «Бобринецький ліцей №1» Бобринецької міської ради Кіровоградської області.
Готовність старшокласників до навчання за індивідуальною освітньою траєкторією
Дослідницьку роботу присвячено обґрунтуванню педагогічних умов ефективного розвитку готовності старшокласників до навчання за індивідуальною освітньою траєкторією.
На основі узагальнення наукових підходів, конкретизовано сутнісні характеристики індивідуальної освітньої траєкторії учнів.
Проаналізовано досвід запровадження навчання учнів за індивідуальною освітньою траєкторією та ставлення педагогів і старшокласників Бобринецького ліцею №1 до досліджуваного нововведення.
Уточнено зміст поняття «готовність старшокласників до навчання за індивідуальною освітньою траєкторією». Обґрунтовано доцільність в структурі досліджуваної характеристики виділити пізнавальний, мотиваційно-цільовий і діяльнісний компоненти. На основі прояву показників виділених компонентів схарактеризовано три рівні готовності старшокласників до навчання за індивідуальною освітньою траєкторією: високий, середній, низький.
На підставі теоретичних узагальнень та результатів вивчення рівня готовності старшокласників Бобринецького ліцею №1 до навчання за індивідуальною освітньою траєкторією обґрунтовано систему педагогічних умов, реалізація яких спрямована на підвищення ефективності розвитку досліджуваної характеристики в учнів старшої школи.
Розкрито зміст дослідно-експериментальної роботи по апробації визначених педагогічних умов в експериментальній групі (10-А клас Бобринецького ліцею №1). Одержані результати засвідчили позитивну динаміку рівнів досліджуваної характеристики в старшокласників експериментальної групи та майже відсутність таких змін у контрольній групі, що дозволило зробити висновок про правомірність обґрунтованих педагогічних умов.
Ключові слова: освіта, особистісно-орієнтована освіта, індивідуальна освітня траєкторія, готовність старшокласників до навчання за індивідуальною освітньою траєкторією, структура готовності старшокласників до навчання за індивідуальною освітньою траєкторією.