Марфула Поліна, слухачка секції «Менеджмент та маркетинг», учениця 10 класу комунального закладу «Центральноукраїнський науковий ліцей-інтернат Кіровоградської обласної ради».
Наукові керівники:
Сторожук Оксана, доцент кафедри економіки, менеджменту та комерційної діяльності Центральноукраїнського національного технічного університету, кандидат економічних наук;
Шеремет Павло, вчитель географії комунального закладу «Центральноукраїнський науковий ліцей-інтернат Кіровоградської обласної ради», кандидат педагогічних наук.
«РОЗВИТОК СТАРТАПІВ В УКРАЇНІ»
Бізнес-ідеї та стартапи, як ніколи, потребують уваги з боку науковців та практиків, зважаючи на надскладні економічні часи, які переживає сьогодні Україна. Стартап є гнучким суб’єктом ринку, базою для тестування нової бізнес-логіки та підґрунтям для розгортання нових виробництв, і відповідно, розвитку економіки, що гостро актуально для сучасної України.
В роботі обґрунтовано висновок про те, що потенційні можливості для активного розвитку стартапів в Україні є. Вони складаються із наявності достатньо великої кількості талановитих інженерів, програмістів, айтівців, високої здатності українців до підприємництва та надходження коштів зарубіжних країн.
Основними перешкодами для розвитку стартапів нами визначено недостатність фінансування, дефіцит кваліфікованих фахівців, бюрократичні процедури, слабка роль держави у підтримці інноваційних проєктів, недосконалість процесу просування стартап-ідей.
Для розвитку стартапів в Україні в роботі сформульовані напрямки поліпшення державної підтримки, використання краудфандингу (для залучення фінансування, валідація ідеї, розширення аудиторії потенційних споживачів та накопичення фідбеку). В якості практичного інструменту маркетингового забезпечення розвитку стартапів нами розроблено сайт для акумуляції ідей та об’єднання їх авторів із можливими інвесторами, спонсорами та клієнтами.
Ключові слова: стартап, бізнес-ідея, фінансування, краудфандинг, маркетинг, інструменти розвитку.