
Громко Євгенія Артурівна, учениця 10 класу навчально-виховного комплексу «Спеціалізований загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів №26 – дошкільний навчальний заклад – дитячий юнацький центр «Зорецвіт» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»
Науковий керівник: Нєворова Олена Валеріївна, кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка
Оптимізація умов навчання учнів з урахуванням їх моторних асиметрій
Дослідницьку роботу присвячено аналізу оптимізації умов навчання учнів з урахуванням їх моторних асиметрій.
У роботі проаналізовано стан дослідженості проблем моторних асиметрій як визначного аспекту оптимізації умов навчання та їх впливу на навчальну діяльність та інші сфери життя людини, науково обґрунтовано необхідність урахування індивідуальних моторних особливостей при оптимізації умов навчання, що впливає на стан здоров’я школярів і успішність їх навчання.
Визначено рівень обізнаності учнів у теоретичних аспектах функціональних асиметрій мозку, проаналізовано індивідуальний рівень необхідності оптимізації умов навчання з урахуванням моторних асиметрій учнів на основі анкетування та аналізу умов навчання в закладі, досліджено індивідуальні моторні особливості учнів.
Запропоновано шляхи оптимізації умов навчання з урахуванням моторних асиметрій й розроблено відповідні практичні рекомендації для педагогів та школярів, які можуть бути використані старшокласниками з метою покращення показників працездатності, стресостійкості, ставлення до навчання та його успішності, зниження втомлюваності, підвищення швидкості засвоєння навчального матеріалу, покращення осанки та каліграфічності почерку.
Ключові слова: моторні асиметрії, латеральний профіль, умови навчання, навчальний простір, оптимізація.