
Крутов Ярослав, слухач секції «Охорона здоров’я», учень 8 класу Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області.
Наукові керівники:
Черній Валентина, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка, кандидат педагогічних наук;
Гореленко Інна, вчитель біології Первозванівського ліцею Первозванівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області.
«ВПЛИВ ЦИФРОВИХ ДЕВАЙСІВ НА ЗІР ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ»
Актуальність дослідження обумовлена необхідністю визначення впливу цифрових девайсів на зір здобувачів освіти та на основі отриманих результатів впровадити комплекс спеціальних вправ для використання учнями при роботі з цифровими девайсами, спрямованого на усунення виявлених симптомів, зняття зорового напруження, раціоналізації зорової роботи у здобувачів освіти.
Мета наукового пошуку полягала у визначенні впливу використання цифрових девайсів на стан зору здобувачів освіти та експериментальній перевірці ефективності застосування запропонованих вправ та стереограм для покращення зору учнів.
Здійснено теоретичне узагальнення досліджуваної проблеми. Отримані дані дозволили стверджувати, що вплив цифрових девайсів на зір підлітків має дуже суттєвий характер і вимагає ранньої й адекватної профілактики.
На основі аналізу наукових підходів щодо окресленої проблеми, рекомендацій медичних фахівців, з урахуванням результатів визначення стану зору учнів, у дистанційний освітній процес учасників експерименту впроваджено комплекс спеціальних вправ для використання учнями при роботі з цифровими девайсами, спрямованого на усунення виявлених симптомів, зняття зорового напруження, раціоналізації зорової роботи у здобувачів освіти. Описано організаційно-методичні аспекти використання окреслених вправ під час дистанційного навчання та в домашніх умовах досліджуваних учнів.
Порівняльний аналіз даних виявив позитивну динаміку показників обсягу абсолютної акомодації ока, стійкості ясного бачення, коефіцієнта OSDI, результатів анкетування, що вказує на експериментальне підтвердження ефективності упровадження запропонованого комплексу спеціальних профілактичних вправ у дистанційний освітній процес учнів.
Отримані результати під час дослідження дозволили розробити практичні рекомендації щодо застосування спеціальних вправ та стереокартинок учнями при роботі із цифровими девайсами у комплексній профілактичній роботі як педагогів, так і самих учнів щодо збереження та покращення зору.
Ключові слова: акомодація, екранний час, здобувачі освіти, зір, профілактика, спеціальні вправи, стереокартинки, учні, цифрові девайси.