
Хименко Інна Миколаївна, учениця 11 класу Петрівського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І – ІІІступенів» Знам’янської міської ради Кіровоградської області
Наукові керівники: Нєворова Олена Валеріївна, кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка;
Гвоздик Ірина Вікторівна, вчитель хімії та біології Петрівського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І – ІІІступенів» Знам’янської міської ради Кіровоградської області
Виявлення шкільної тривожності з урахуванням індивідуальних особливостей нервової системи учнів
Метою даної науково-дослідницької роботи є теоретично обґрунтувати і дослідити індивідуальні особливості нервової системи у молодших школярів та визначити рівень загальної шкільної тривожності у зв’язку з переходом до навчання в основній школі; розробити рекомендації щодо виявлення рівня тривожності з урахуванням індивідуальних особливостей нервової системи у молодших школярів.
Відповідно до мети було сформульовано наступні завдання дослідження: проаналізувати і узагальнити стан теоретичної і практичної розробленості проблеми виявлення шкільної тривожності учнів; дослідити індивідуальні особливості нервової системи у молодших школярів досліджуваної групи; визначити рівень шкільної тривожності у молодших школярів досліджуваної групи; надати практичні рекомендації щодо виявлення рівня шкільної тривожності в учнів молодших класів, які переходять до навчання в основній школі, з урахуванням індивідуальних особливостей нервової системи.
В ході проведеного дослідження було зроблено відповідні висновки: виявлено рівень шкільної тривожності в учнів молодшого шкільного віку, які переходять до навчання в основній школі та встановлено його взаємозв’язок з індивідуальними особливостями нервової системи, які потрібно враховувати під час планування режиму навчальних занять в урочний та позаурочний час. Розроблено практичні рекомендації щодо виявлення рівня шкільної тривожності в учнів з урахуванням індивідуальних особливостей нервової системи та покращення розумової працездатності учнів, під час виконання ними навчальних завдань у позаурочний час.
Ключові слова: нервова система, нервові процеси, рівень шкільної тривожності, молодші школяри, індивідуальні особливості