
Єршова Анастасія, слухачка секції «Англійська мова та англомовна література», учениця 10 класу комунального закладу «Центральноукраїнський науковий ліцей-інтернат Кіровоградської обласної ради».
Наукові керівники:
Бондаренко Катерина, доцент кафедри перекладу, прикладної та загальної лінгвістики Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка, кандидат філологічних наук;
Бурлака Вікторія, вчитель англійської мови комунального закладу «Центральноукраїнський науковий ліцей-інтернат Кіровоградської обласної ради».
МЕДІЙНИЙ ОБРАЗ УКРАЇНИ В АМЕРИКАНСЬКИХ НОВИННИХ ВИДАННЯХ
Дослідницьку роботу присвячено висвітленню особливостей реконструкції медійного образу України у новинних виданнях США та дослідженню мовних засобів, за допомогою яких цей образ відтворено в американських новинних текстах.
На основі аналізу наукових праць з проблеми дослідження уточнено сутність понять «медіатекст» та «медіаобраз», розкрито їхні характерні особливості та описано основні методи їх вивчення. Дослідження побудовано на основі корпусного аналізу текстів новин як базового типу медіатекстів. На основі суцільної вибірки присвячених Україні статей, оприлюднених у передвиборчий період на офіційних сайтах найпопулярніших газетних видань, що користуються довірою прихильників демократів (The New York Times) та республіканців (The Wall Street Journal), було сформовано корпус загальним обсягом 291565 лексичних одиниць та проаналізовано їхню тематику. За допомогою статистичного аналізу, використаного для обробки виокремленого корпусу текстів в інтегрованій програмі WordSmith 8.0., було виділено найчастотніші одиниці, які згодом було об’єднано в лексико-семантичні групи. Аналіз частотності слів, їхньої семантики та сполучуваності підтвердили гіпотезу, що ключові слова та їх оточення можуть дати уявлення про особливості конструювання образу України американською пресою.
Ключові слова: медіатекст, медіаобраз, аналіз частотності, лексико-семантичне поле, колокація.