Клюєва Ясміна Тоніївна, учениця 10 класу навчально-виховного комплексу «Олександрійський колегіум – спеціалізована школа» Олександрійської міської ради Кіровоградської області
Наукові керівники: Афанасьєва Лариса Іванівна, доцент кафедри методик дошкільної і початкової освіти Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, кандидат філологічних наук;
Пантасенко Галина Іванівна, вчитель російської мови навчально-виховного комплексу «Олександрійський колегіум – спеціалізована школа» Олександрійської міської ради Кіровоградської області
Ергоніми міста Олександрії в лінгвокультурному аспекті
У дослідницькій роботі аналізуються назви торгівельних і комерційних підприємств м. Олександрії, які належать до ономастичного класу ергонімів. Визначено, що ергонім є не тільки лексемою, а й комерційним символом, який містить економічну складову. Власник розпочинає свій бізнес з вибору яскравого імені, яке привертає увагу споживача і впливає на подальшу долю підприємства.
Проаналізовано семантичні особливості ергонімів м. Олександрії. Визначено основні лексико-семантичні групи, серед яких переважають назви, утворені від антропонімів, міфонімів, топонімів, найменувань, які вказують на асортимент, якість товару. Досліджено словотвірний структурно-граматичний склад ергонімів. Описано моделі творення назв.
Комплексний аналіз зазначених мовних одиниць дозволяє зробити висновок, що ергоніми посідають важливе місце в «мові міста» поряд з назвами мікрорайонів, вулиць, площ, парків та інших міських об’єктів. Ергоніми створюються за законами мови, слугують показником мовної грамотності номінаторів.
Матеріали наукової розвідки можуть бути використані для створення довідника торгівельних закладів м. Олександрії, а також будуть корисними для підприємців, маркетологів.
Ключові слова: реклама, ергоніми, лексико-семантичні групи, словотвірні моделі, морфолого-синтаксична структура, «мова міста».